۲ ساخت‌وساز غیرمجاز در بازار کاشان پلمپ شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از پلمپ ۲ باب مغازه در مجموعه بزرگ و تاریخی بازار کاشان به دلیل ساخت‌وساز غیرمجاز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا عبدالله زاده گفت: به‌منظور اجرای احکام صادره در خصوص رفع تخلفات ساختمانی، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با حضور عوامل انتظامی و مدیریت انضباط شهری شهرداری ۲ باب مغازه در بازار بزرگ و تاریخی کاشان را پلمپ کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: با توجه به ثبت بازار تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی و اهمیت این مجموعه تاریخی و همچنین هم‌زمان با تلاش برای مرمت، حفظ و حفاظت از بافت تاریخی و حریم منظری بازار، انجام اقدامات پیشگیرانه و اجرای احکام صادره مبنی بر رفع آثار تخلف توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان به جدیت پیگیری خواهد شد.

او تصریح کرد: شایسته است تمامی کسبه بازار تاریخی کاشان به‌منظور ساخت‌وساز، مرمت، بازسازی و هرگونه عملیات عمرانی در این بازار تاریخی که هویت فرهنگی و تاریخی مردم خون گرم و اصیل کاشان است، مجوزهای لازم را از این اداره دریافت و با نظارت کامل کارشناسان شهرستان عملیات عمرانی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701639
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha